Toen we met deze trekker(Mad Max stage 2) begonnen waren we de EERSTEN in Europa met een diesel in de 2.5 ton met Puller 2000 banden.Tot op heden heeft ons dit nog niemand nagedaan. Ook met elektronische dieselinspuiting waren we pioniers.

 

  • Motor: Daf 1260 (12600 cc) 6 cilinder  XF 95 truckmotor
  • Krukas: Billet 158 mm slag
  • Cilinderkop: aluminium met bovenliggende nokkenas
  • Drijfstangen : eigenbouw aluminium
  • Zuigers: geforceerd aluminium
  • Brandstofpomp: Watermann Big Bertha
  • Brandstofverbruik: +- 30 liter alcohol per trek
  • Alcoholsysteem: VSP
  • Ontsteking: MSD 8 DUAL COIL (2 bougies per cilinder)
  • Bougies: NGK
  • Motorvermogen: standaard 430 Pk. Nu … 3000 pk
  • Opvoermethode: drie Holset-turbo’s in tweetrapsmontage, vuldruk 7 bar
  • Maximaal toerental: 5600 toeren per minuut
  • Wielsnelheid : 125km/uur bij 5000 rpm
  • Versnellingen: 1 vooruit, 1 achteruit
  • Bandenset: 30,5/32  FIRESTONE Puller 2000 HP
  • Velgen : Aluminium gepolijste Mid West velgen offset 9 inch
  • Kleuren: in afwachting
  • Koppeling : 11 inch 4 plaats crowerkoppeling aluminium
  • Achteras: klok zelfbouw Aluminium Daf/Rockwell – met aluminium MAN/Mercedes Planetairen
  • Rempompen: Mico
  • Remklauwen :AMD De Hoef Guy
  • Remschijven: Eigen bouw staal
  • Datalogger: Eigen bouw OMRON 24 kanaals
trekker01
trekkert 03